[OT] Anglictina

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Únor 6 15:51:00 CET 2011

>Rozhodne to neni chyba nebot jazyk = slovnik + gramatika,

Pan je ucitelom, ze? ;-)

>ale samo o sobe to samozrejme nestaci a vse co popisujete pochopitelne pomaha.

Ak mate na ucenie sa jazyka 20 minut denne, tak je lepsie, ak tych 20 minut stravite tymi metodami co som popisoval nez memorovanim sa slovicok. V ramci tych inych metod budete narazat na slovicka, ktore si potrebujete pozriet v slovniku, takze nakoniec z tych 20 minut stravite 5 minut tiez ucenim sa slovicok, ale inak; a zarucujem Vam, ze touto metodou si vypestujete omnoho lepsiu a trvanlivejsiu slovnu zasobu nez tym Vasim ospevovanym programom, aj ked mozno nie taku rozsiahlu (lenze to ani nie je take prilis potrebne); a ako bonus budete mat aj ten kontext.

Na toto som prisiel bolestnou skusenostou (ucil som sa "klasickou" metodou nemecky 5 rokov a nedokazem si vypytat ani pohar vody; kazdy vieme ako je to so "znalostou" rustiny po povinnej minimalne 7-rocnej rustine v nasej predrevolucnej generacii), a na druhej strane to iste tvrdi cast ludi, co anglictinu profesionalne ucia, napr. v jazykovej skole kam chodia moje deti, a to sme ju nevyberali nejako vedome podla tohto kriteria.

wek