Existuje menic techto parametru?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Srpen 20 11:07:29 CEST 2011

On Sat, 20 Aug 2011, balu na home wrote:

> no ja neviem, nechcem to nejak tlacit do extremu, ale pisu ze koeficient
> vazby je 0.94. A indukcia je vzdy vzajomna, ked sa meni magneticke pole
> objekt do neho vlozeny sa nemoze tvarit ze sa ho to netyka :-)

Myslel jsem to tak ze u trafa je pro prenos energie dulezita prave ta
vzajemna indukcnost diky niz muze fungovat. Energie ktera vstupuje do
primaru primo vystupuje ze sekundaru diky tomu ze odber ze sekudaru
diky vzajemne indukcnosti ovlinuje (snizuje) indukcnost primaru.

Kdezto u tech trafo-tlumivek se nabiji a vybiji jadro a ty indukcnosti
jednotlivych vinuti se pri tom vzajemne neovlivnuji.