Re: [OT] Zákony trhu (Cena snimacu do fotaku)

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pátek Srpen 19 17:18:34 CEST 2011

Jo, to je presne - v reportazni sfere v dobe kinofilmu platilo, ze na kazdym
filmu ma bejt jedna dobra fotka, celkem se mi to darilo dodrzovat, i kdyz to
lezlo trochu do penez. Dneska u DSLR se za dobry prumer povazuje jedna ze
sta - na DSLR udelam misto jedny fotky tri jako "ranu jistoty", takze
spousta zaberu se duplikuje (a nasledne doma nebo v redakci maze).

Jinak kolega, ktery asi pred deseti roky projel kus Afriky, s sebou vezl,
nepletu-li se, nejakych 280 kinofilmu (inverze, takze jednak hodne drahej
material, druhak hodne drahe zpracovani). Sice se mu to nakonec vyplatilo a
velkou cast tech dobrych fotek prodal, ale tu vyteznost mel opet zhruba
srovnatelnou.

Pavel Kutina

----- Původní zpráva -----
Od: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 19. srpna 2011 14:26
Předmět: Re: [OT] Zákony trhu (Cena snimacu do fotaku)

2011/8/19 Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz>:
> A teď si představte to množství fotek na kinofilmu. Lidi fotí ani neví co
> pak vyberou pár náhodou podařených fotek. S kinofilmem byste si každý
> záběr
> pěkně promyslel a podařených fotek by byla většina.

To je ale výhoda digitálního focení - nadělám mraky snímků a pak si
vyberu pár nejlepších. V době kinofilmu to bylo přesně naopak, člověk
nafotil 36 fotek z dovolený a pak zjistil, že tady někdo mrknul, tady
si tal prst před objektiv apod. V nejhorším případě, že se  A zjistil
to až zpětně, když dostal hotový fotky z fotolabu.

Navíc profesionálové fotili i na kinofilm stylem spousta snímků,
spousta odpadu, jen několik vybraných. Jen to jaksi bylo dražší,
protože i tu zkaženou fotku museli vyvolat.

Pavel Kadečka