OT: software - zaujimave citanie

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Středa Září 29 23:50:22 CEST 2010

> Že si vyberu lopatu podle toho, jaký problém řeším? A to jako proč?
>
> Nebo to, že "když na to přijde", napíšu cokoliv v čemkoliv? A to jako
> proč?

Premisa platí v případě, že jsi samostatný vývojář (one man show) nebo děláš
za grant, kde jsou výsledky víceméně podružné (akademické prostředí).

Protože pokud budeš řadový člen týmu, budeš buď dělat s lopatou, kterou
dostaneš, nebo to dělat nebudeš. Pokud budeš šéf týmu, bude tvůj tým
používat lopaty, které řekneš, že používat budou, protože jsi na základě
svých schopností a zkušeností usoudil, že jim umožní dokončit zakázku v
termínu, za dohodnuté prachy a v dohodnuté kvalitě.

> Podle mé první věty - vyberu si nástroje, se kterými to dokážu vyřešit
> za daných podmínek.
>
> Podle mé druhé věty - když přišel jasný požadavek na dané nástroje,
> pak to dokážu vyřešit podle daných požadavků.
>
> Kde je problém?
>
> Petr Zahradník, počítačový expert

Pokud to dokážeš vyřešit ty sám, pak problém není nikde :-D

Chápej, já nepolemizuju s tvým názorem, že si jako Petr Zahradník můžeš
vybrat lopatu jakou chceš. To je tvoje svaté právo.
Ale u velkých systémů si programátoři lopaty nevybírají; vybírá je šéf
projektu, samozřejmě s přihlédnutím k mnoha faktorům, mezi které patří i
například schopnosti jednotlivých členů týmu, požadavky na údržbu a rozvoj
systému atd.
Vrátím-li se ke kořenům, možnost svobodné volby nástrojů pro vývoj SW
jednotlivými programátory je značně omezena v okamžiku, kdy musejí
spolupracovat. A v tomto okamžiku se stává volba správného programovacího
nástroje (jazyk, vývojové prostředí a operační prostředí) podmínkou nutnou
pro úspěšné dokončení projektu. Pokud budou nástroje vybrány špatně,
individuální schopnosti jednotlivých programátorů to nezachrání.

JF