OT: software - zaujimave citanie

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Září 30 00:33:40 CEST 2010

Původní zpráva ze dne 29.9.2010 od Jiri Foldyna:

> Protože pokud budeš řadový člen týmu, budeš buď dělat s lopatou,
> kterou dostaneš, nebo to dělat nebudeš. Pokud budeš šéf týmu, bude
> tvůj tým používat lopaty, které řekneš, že používat budou, protože
> jsi na základě svých schopností a zkušeností usoudil, že jim umožní
> dokončit zakázku v termínu, za dohodnuté prachy a v dohodnuté
> kvalitě.

Tak v tomto případě snad platí moje druhá věta, ne? Vždyť píšu, že
když na to přijde, napíšu cokoliv v čemkoliv. Tedy stále nechápu, o co
tu jde :-)

> Pokud to dokážeš vyřešit ty sám, pak problém není nikde :-D

No tak platí první věta.

> Ale u velkých systémů si programátoři lopaty nevybírají; vybírá je
> šéf projektu, samozřejmě s přihlédnutím k mnoha faktorům, mezi které
> patří i například schopnosti jednotlivých členů týmu, požadavky na
> údržbu a rozvoj systému atd.

Pak platí druhý věta. Stále tedy nechápu, kde je ten problém :-)

> Vrátím-li se ke kořenům, možnost svobodné volby nástrojů pro vývoj
> SW jednotlivými programátory je značně omezena v okamžiku, kdy
> musejí spolupracovat. A v tomto okamžiku se stává volba správného
> programovacího nástroje (jazyk, vývojové prostředí a operační
> prostředí) podmínkou nutnou pro úspěšné dokončení projektu. Pokud
> budou nástroje vybrány špatně, individuální schopnosti jednotlivých
> programátorů to nezachrání.

No dobrá, fajn, vrátili jsme se ke kořenům, ale citoval jsi dvě mé
věty. Vysvětli mi tedy, kde je ten problém, co se ti na nich vlastně
nelíbilo. Já to nějak ne a ne a nechápu.

PS: Tým je tým a musí pracovat jako tým. Jestliže jsem například já
šéf projektu a vyberu pro svůj tým špatné lopaty, rozdělím práci mezi
tým programátorů, pak mi přece musí programátor 28 jasně říct, že s
touhle lopatou to za 6 let nestihne udělat, že potřebuje 8,5 roku.
Nebo to musím zjistit po týdnu při kontrole, že neuvidím předpokládané
výsledky. A hned musím jít nakoupit jiné lopaty, doplnit tým, nebo
vyměnit tým.

PPS: Ale ani tak pořád nechápu, co se ti na mých dvou větách nelíbí...

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601