LHC - Fill #1000

balu@home daniel.valuch@orange.fr
Pondělí Březen 29 18:04:42 CEST 2010

abort gap je medzera na konci obehu kde nesmu byt ziadne castice. Uz sme
spominali ze rychle magnety ktore prepinaju "vyhybku" maju limitovany
cas nabehu a dobehu a pocas doby kedy pole rastie/klesa cez magnet nesmu
prelietat ziadne castice inak sa "vykolaja" (vid fotku roztavenej
ocelovaj vakuovej komory ktoru poslal Dawid Ferenczy).
Kicker pre beam dump ma nabeznu hranu s dosiahnutim nominalneho pola
nieco pod 3 mikrosekundy. Preto z jednej otacky (27km ~~89us) je
poslednych 3us tzv. abort gap. Medzera kde sa odpali kicker ktory vyhodi
zvazok von do dumpu.
Abort gap je zivotne dolezita vec pre LHC lebo energia zvazku je
dostatocne destruktivna uz pri nizkych intenzitach. Preto je tam velmi
sofistikovany system ktory udrziava casovanie aj pri strate referencnej
frekvencie od RF, plus sleduje kde su bunche v zavislosti na znacke
ktora urcuje bunch 1 a tieto konstanty su tam potom nadratovane, neriadi
to software.
Na nasej strane zase mame aplikaciu ktora pocas abort gap otoci fazu
spatnovazobnej slucky a castice ktore su tam netlmi ale naschval
rozkmita aby narazili do kolimatorov a medzera sa udrziavala "cista".
b.