Solarni procitnuti?

Tomáš Vymětal vymetalt na gmail.com
Pondělí Červenec 19 14:54:21 CEST 2010

Z toho co vím, stejně jako ve většině jiných projektů, i tady většina
investorů tlačí na cenu, takže panely jsou z drtivé většiny čína, kde
sice efektivita je nižší než u těch "kvalitnějších", ale cena válcuje
natolik, že i přes větší plochu se to většinou vyplatí, pokud jsou dobré
zásabovací kanály. Takže o dotování výzkumu nějak extra nepůjde.

Každopádně co mi nikdo nebyl schopen zodpovědět, jak se taková solární
farma zachová v případě nehody. Myslím tím pokud to třeba stojí někde na
poli a zaparkuje v tom kamion. Má majitel právo ty panely za pojistku
vyměnit, tzn. řekněme s novou technologií, která se třeba za těch deset
let vylepší a cena ještě spadne, a bude mít opět právo vykupovat takto
za dotovanou cenu?

T.V.