Zlepseni parametru vysilacky PMR 446

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Červenec 19 11:06:08 CEST 2010

Zdravim vsechny.
Na padacku pouzivam vysilacku Motorola T5522 (bezne PMRko koupene za par supu v nejake akci). Funguje bezvadne, jen jsem pri letosnim poletani pocitil jeji maly dosah (po cca 7km vzdusnou (a to doslova) carou se signal na prijmu zacal ztracet pokud jsem k nemu byl zady (vysilacka pripevnena na prednim popruhu sedacky), kdyz jsem se otocil celem k vysilacce na zemi, bylo to jeste OK). Vysilat jsem z te dalky nezkousel, ale rekl bych, ze by to bylo uz taky na hrane.
Proto se chci zeptat VF zkusenych, ma cenu se v tom radiu rypat a snazit se ho nejak vytunit k lepsim parametrum (nemyslim tim nejake drasticke a protizakonne zvysovani vykonu vysilace, spis treba lepsi antena, nejake potuneni vstupne vystupnich obvodu atd.)? Ma nejaka takova snaha cenu nebo to ma Motorola/cinan vyoptimalizovano na maximum a nic lepsiho se z toho nedostane?
Nebo nevite o nejakem PMRku, ktere by melo vyrazne lepsi parametry nez ta bezna nejlevnejsi? Problem IMHO je, ze PMR446 je povazovano opravdu za hrackoidni pasmo a nikdo z vyrobcu se zde o zadne maximalni parametry nesnazi.

Diky za nazory

Jakub Serych