OT: OIRT FM pásmo

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Červenec 9 08:17:50 CEST 2010

Zdravím,
  v souvislosti s probíráním přeladění rádia v jiném vlákně si dovolím dotaz.
Myslíte, že je bývalé OIRT pásmo ještě někde využíváno ? Mám na mysli třeba
země jako je Severní Korea, Vietnam, Kuba či jiné. Věřím, že v Evropě už ho
nenajdeme. Proč se ptám ? Protože se pídím po FM minivysílači, který by toto
pásmo uměl. Mám doma několik starých elektronkových rádií (Barcarola a tomu
podobné), která měla nádherný zvuk a chtěl bych, aby zase hrála. Samozřejmě
je mohu zapnout jako zesilovač do polohy "magnetofon", ale to není ono.
Pořídil bych si hned několik těchto minivysílačů a udělal si "VKV muzeum",
představte si ten šok, kdy někomu pustíte takovéhle rádio, naladíte stanici
a ozve se poctivá znělka Hvězdy a hned po ní třeba Zákruta :-).
  Co jsem viděl prodávané FM vysílače, dají se obvykle přesvědčit nějakým
přeprogramováním od 76 MHz výše, ale to bohužel pořád není ono.
  Zdraví Pavel.