FET dioda a 12 cestny usmernovac?

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Pátek Leden 29 15:24:45 CET 2010

Nedavno zde sla rec o vyrobe DC na 3f trafu pomoci 12 cestneho usmernovace, docela me to zaujalo a zacal jsem do toho trochem stourat a mam par nejasnosti.

1. FET dioda , koukal jsme na zapojeni na http://hw.cz/Teorie-a-praxe/Navrhy-vyvojare/ART82-FETdioda.html
V zapojeni je elit C1, nehrozi u totoho C prepolovani?
Pokud chci toto zapojeni pouzit pro DC 24V, staci zvednout R5 na 2M nebo je vhodne prihnout i dalsi soucastky. O nutnosti prislusne napetove dimenzovat C a FET nemluvim.

2. 12 cestny usmernovac.
Pokud to spravne chapu chce to 3F trafo , ktere je na primaru zapojenodo do hvezdy, na sekundaru ma vinutu s vyvedenymi stredy. Pricemz sekundar zapojim tak, ze mame jedno sekundarni vinuti zapojene do hvezdy a druhe do trojuhelnika.
To ted mohu zapojit tak, ze na na hvezdu pripojim sesticestny usmernovac a na trojuhelnik to same, pricemz pokud je zapojim seriove muze nastat situace, kdy proud potece pres dve diody?
Nebo je zapojim jako dva samostatne 6 cestne usmernovacce a spojim paralelene teprve DC vystupy.
Je to tak nebo se pletu?

Diky posunu fazi o 30St z toho poleze napeti s zvlnenim lepsim nez 5%, ale i tak.
Ma cenu na vystup osadit dalsi tlumivku, rekneme zluto bilou z PC zdroje ?

Jirka