Nabijecka-vybijecka

RV vicek.radek@cpost.cz
Čtvrtek Leden 14 12:06:16 CET 2010

Dne 14.1.2010 10:56, Dalibor Smolík napsal(a):
> Merať zvyškovú kapacitu sa v princípe dá iba tak, že viem koľko je
> počiatočná zásoba energie a meriam, koľko som odobral. Zobrať neznámy
> akumulátor a nejakým meraním zistiť zostatkovú kapacitu je bohužiaľ
> utópia, vždy pôjde iba o odhad na základe parametrov článku a znalosti,
> čo sa s ním dialo.

To slysim prvne, ze nejde merit zbytkovou kapacitu clanku. Dela se to
naprosto bezne. Treba kdyz merite samovybijeni clanku. Na to kolik lze z
clanku jeste dostat nepotrebuji vedet kolik byla pocatecni kapacita.
Zajima me to co v nem je a musim urcit jen konecne vybijeci napeti.

> Zostávajúca kapacita sa dá spoľahlivo odmerať iba tak, že vybijem článok
> a zistím, aký náboj som odobral.

No a vzdyt nic jineho kolega nezadal.

> Všetky slušné modelárske nabíjače totov pohode zvládajú, stačí si
> pozrieť ponuku modelárskych firiem, ale aj tam treba dať pozor, sú v
> rôznych cenách, aj super lacné, väčšinou riadené procesorom, s
> displejom, dosť často ale merajú to, čo chcú, mám s tým bohatú prax,
> jednak som modelár a jednak sme vývoj nabíjača robili (pre zaujímavosť
> www.cassonic.sk).

pro ilustraci kolik ta nabijecka stoji? jen detail - na zhaveni svicky
modelu se nepouziva (tedy bohuzel obcas pouziva) proudovy zdroj, ale
prave napetovy, protoze odpor vlakna se velmi meni.

RV