Laboratorni zdroj

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Čtvrtek Únor 25 18:12:51 CET 2010

Tak to se vlastně velmi podobá zdroji, který si už dlouho chci udělat. Moje
verze se měla lišit jen tím, že displej by měll být grafický typu COG a že
by místo toroid+stepdown byl přímo měnič z usměrněných 230 na 5-35 V. Do
takového luxusního zařízení asi s PFC.
RS232, 485, ethernet není problém. USB bych se raději vyhnul (USB + rozvaděč
s kdovíčím = potíže + duchařina).

Pokud k tomu p. Procházka udělá krabičku, viděl bych to velmi realisticky.

PH

From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
Asi takto, testy se provadeli s timto viz dole a to po technicke strance,
vice nez vyhovovalo.
Nadseni jiz nepanovalo z ceny, zakladni dvojty zdroj  600Euro + dalsi za
nejake opicarny kolem,
uplne idealni nebyly ani zobrazovace (poukazoval na to zakaznik) a dalsi
drobnosti.
Problem je, ze to prijde do 19" rozvadece s delsi nechutne drahou
elektronikou a nemuze to byt jak pest na oko, ja tomu rikam profi vzhled.

http://www.tti-new.com/press-releases/pl303qmd-scan.htm
http://www.tti-test.com/go/npl/plp-index.htm
popis
http://www.tti-test.com/products-tti/pdf-brochure/psu-npl-series-7p.pdf

Popravde i ja bych pri trochu kopani do zidi dokazal, ze znacne casti jiz
mam i nakreslene, neco takoveho
- toroid 230/40V -> step-doun 5V - 35V -> linearni regulace mam nakreslene
rizeni pres nejake ADuC845, lin. reg. obkreslil z nejakych drahych Agilent
zdroju, pro zobrazovani a rizeni k tomu pripojim mini2440 a kam se hrabe
Bittner to se neda srovnat.
Ale panel, ktery bude vypadat profesionalne k tomu v kusove nebo max.
desitek ks serii nedam dohromady za rozumne penize a rozumny cas.

Tak asi tak

>Jaké jsou další požadavky na takový zdroj?

- šum?
- odolnost proti rušení (kritické zejména u USB)?
- přesnost a stabilita nastaveného napětí?
- musí to chodit od 0,00 uV, nebo stačí od desítek, či stovek mV?
- přesnost a stabilita nastaveného proudu?
- odezva při přechodu mezi napětím a proudem?
- účinnost, vlastní spotřeba naprázdno?
- max. rychlost přeběhu?
- max. počet kroků v profilu?
- max. délka kroku?

Když tak koukám na ty ceny, tak by se mi vyplatilo si najmout někoho, kdo mě
bude kopat do zadku, abych to včas a zdárně dokončil:-)

PH

From: "Tomáš Tomáš" <tom.tore@seznam.cz>
Dovolil jsem si na to udelat zvlastni thead.
Ten SPP-8080 je tak trochu z nouze cnost, puvodni pozadavek byl

dvojty zdroj s moznosti prace v serii/paralelne
0-30V 0-3A (lepe 5A),
moznost rizeni z PC (USB) respektive radeji ethernet s moznosti pripravit si
a testovat nejaky napajeci profil
zobrazovadlo i s vykonem dodavanym do zateze.
Cena do 500$

Nic takoveho jsme nenasli, podobne parametry maji az zdroje od Aglient, TTi
a to je cenove 1500-2000$.
Nekolikrat me jiz chytil amok a pokusil jsem se takovy zdroj navrhnut, ale
potrebujeme to cpat do rozvadecu a musi to nejak vypadat cim to cele konci
:-)

http://www.manson.com.hk/productdetail.php?ProductID=62