[OT] je zima

Jakub Ladman ladmanj@volny.cz
Středa Únor 10 01:18:13 CET 2010

Kolejnice normálně občas praskají. Nejčastější příčina je, že se zablokuje
některé z desítek kol (dvojkolí) vlaku, to na tom kole třením vybrousí plošku
a po opětném roztočení to při každé otáčce významnou silou do kolejnice
praští, na mrazem smrštěných, napjatých kolejnicích je to fatální.
Kromě jiných zařízení omezujících rizika s tím spojená, jsou v kolejišti
umisťovány (nevím jak v praxi, já jsem z toho pouze maturoval, nikdy jsem to
dál nedělal :-) ) bezdotykové měřiče teploty kol na ferromagnetickém principu.
Zablokované kolo je horké a jinak se chová v mag. obvodu.
Víc už si dnes, jedenáct let od maturity, nepamatuji :-)

Jakub Ladman