[OT] CEZ komando jake ma odberatel sance?

Jozef Racek Jozef_Racek@tempest.sk
Úterý Únor 9 19:22:06 CET 2010

Nechcem obhajovat rozvodakov...
Skuste popremyslat, ako by ste to robili...
Pomocou HDO sa jednym prikazom obsluzi mnozstvo (tisice) elektormerov...
tych povelov je radovo 100-200 (roznych)
Ak by sa mali zbierat data z elektomerov, tak mnozstvo prenesenych dat
je niekolko radov inde...
Modulovat na tusim 213,66, alebo 216,66 Hz nejake mnozstva dat asi
nepojde...
Modulovat nieco do silovych liniek znamena spotrebovavat energiu na
"vysielacoch" - a tych je ... celkom vela ;-)))

Ked som sa zivil v oblasti priemyslu, vyroby, tak som kedysi robil
monitoring energii (elektro, voda, plyn, vzduch, ...) v jednom strednom
podniku
zber asi 250 miest do centra, cca 15 km datovych kablov a to sme
zbierali cez koncentratory.
Poziadavka bola, aby sa pre regulaciu nacitavala a zobrazovala hodnota
asi 6 snimacov  v periode do 2 sekund.
Chodili sme na 9600, vyssie prenosove rychlosti nemozne - priemyselne
rusenie ... velke ...
Datove kable boli tienene, ale boli v kablovych zlaboch so silovymi.

Hracky typu modulacie ethernet na silove vodice su pouzitelne  na prenos
do "do vedlajsej miestnosti v byte"
Za vacdi rozvadzac ( staci domovy) je to  nepouzitelne, cez ziadne trafo
to neprejde.

Skuste ratat - napr. Slovensko - cca 5mil obyvvatelov, nech zjednodusim
- na 5 obyvatelov 1 elektromer, je to 1 mil elektromerov.
1 den ma 86400 sekund
na obsluzenie 1 elektromera raz za 24 hodin mi vychadza 86,4 ms...
Je meranie 1x za 24 hodin on-line? - ak nie, tak potom treba cas na
obsluzenie zmensit...

Dodo