[OT] CEZ komando jake ma odberatel sance?

Stanislav ©mejkal smejkal@smejkal.com
Úterý Únor 9 18:07:48 CET 2010

Jozef Racek napsal(a):

> Myslim, ze nie je problem s elektromermi, ale s linkami, ktorymi by sa
> on-line vycitavalo z elektromerov.
> ta siet zberu dat by bola asi robnako draha, ako rozvodna siet a urcite
> nachtylnejsia na poruchy a teda aj na udrzbu..

To si nemyslim. HDO funguje docela dobre a to se to resi centralne. Kolik by
stal novejsi elektromer spekulovat nebudu, je to jen otazka toho, zda tam tu
funkci CEZ chce nebo nechce. Na jednu dedinu/transformator staci jedno
komunikacni zarizeni rekneme za 100E, s bulharskou konstantou (skoro statni
zakazka) 500E Ty zarizeni potrebuju na kazdem trafu 2 a na linkach >22k bych to
resil extra kabelem/optikou pri vedeni. Kolik mi to vyjde? 20E na pripojku?

Standa Smejkal