teflonovy kabel pro pripojeni senzoru

Ing. Peter Adamec max13@atlas.sk
Pondělí Únor 8 22:03:53 CET 2010

Trochu rypnem
pred par tyzdnami som si cital o kaptone ako materiali vhodnom na
izolaciu v avionike.
Co ma prekvapilo ze vraj sa prestal kapton sam o sebe pouzivat v
avionike hlavne kvoli tomu ze navlhava a nasledne po dlhsej dobe praska.
Medzi jeho neduhy vraj patri sice dobra teplotna odolnost ale v momente
ked sa dostane do elektrickeho obluku aj dobre hori.
Preto zacal tak ako airbus tak boeing pouzivat specialne vodice
teflon-kapton-teflon aby sa odstranil tento neduh kaptonu.
Neviem bohuzial ani potvrdit tieto informacie ani vyvratit ae clanok o
vhodnych vodicoch do velkych lietadiel sa mi zdal doverihodny tak to tu
spominam.
PA