OT foto ceskoslovenskej telefonnej zasuvky/vidlice

Miroslav Šinko sinkomiro@gmail.com
Středa Únor 3 22:40:51 CET 2010

Dňa 3.2.2010, Jan Waclawek <konfera@efton.sk> napísal(a):

> No, bol, ale nebol som spojar.
>
> Telefon bez cifernika sme mali, a vzdy ked zazvonil, alebo sme ho museli zdvihnut (t.j. zavolat), znamenalo to velky pruser... :-)
>
> Ale aky tam bol konektor, tak to si teda nepamatam...

Tam, kde som sluzil, boli tie cierne MB telefony denne pouzivane na
spojenie devetaka s dozornym autoparku (priamy spoj kablom na cca
3km). Konektory neboli ziadne, kable z telefonov sli priamo pod
skrutky (aj bez tych spominanych usiek) do svorkovnic, kde ustil
spojovaci kabel, spolu s dalsimi telefonnymi kablami. Kedze som sa
dost nasluzil ako pomocnik devetaka, tak som sa nieco cez ten telefon
aj natelefonoval (akoze pozor, devetak ide na kontrolu a pod..). Inac,
tam som obsluhoval aj dialnopis

TP25-ku som priamo pouzil hadam raz v ramci vyuky. Nasadene som ich
iba videl  v bunkri pri utvare. Tam bola aj ustredna TU11.

No a este pouzivali aj "lodne" telefony (tak ich volali, oznacenie
neviem), to bol klasicky telefon s ciselnikom, len bol celokovovy a
utesneny, urceny na montaz na stenu. Zvoncek mal navrchu a riadne
zvonil, ale fakt riadne. Jeden sme ako pomstu namontovali velitelovi
roty za chrbat, ako mal stolicku pri stole. Nuz, ked si bezne plastove
zakazdym od zurivosti rozbil...? (on bol ale ko... ehm, magor
vymykajuci sa priemeru)

miro