OT foto ceskoslovenskej telefonnej zasuvky/vidlice

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Středa Únor 3 23:09:01 CET 2010

Take jsem na vojně tyhle dorozumívací systemy typu MB dlooouhý pékáčko (
PK2 )  a zas na konci MB měl na starosti. ( ČVO642 :-)  )
Největší problém u těchle vedení bylo, že se někde PK2 prodřela a buď
přerušila, nebo udělala smyčka.
Jednou nás to v noci poslali spravit ( smyčka)  vedení do muničáku, tak
jsem to s kolegou pustil po zemi. Jeden drát šel vzduchem a druhý
připojen na vodovodní trubku, na druhé straně k hromosvodu.  Sice to
fungovalo, ale druhý den nám náčelník sdělil, že "nie nič počuť , že v
tom hučí ako v klacku "
Tak jsme mu předvedli, že se musí víc řvát a počuť je. A ten hukot že
jen zmate narušitele, kdyby se chtěl někde napíchnout.
Zkoušel jsem sice potom tohle  trvale hučící provizorium vykompenzovat
dalším "hučením", které jsem tam přes potenciometr a odpor + kond
zaváděl ze zvonkového trafa, ale mělo to jen krátkodobé účinky a obsluha
obou konců, než aby chvíli točila potíkem a vykompenzovala brum raději
řvala aby ten hukot přeřvali.

JaKub  toho času  p.por  v záloze :-)