OT: vypocty Calc

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Neděle Prosinec 5 16:38:53 CET 2010

Mel jsem chvilku tak jsem po chvilce laborovani zjistil jak je to v Excelu. Vypada to tam trochu sloziteji, nez jsem puvodne psal, ale princip je stejny. Totiz fce Odkaz vrati jen textovy retezec adresy. Aby to excel vzal jako skutecnou adresu musi se pouzit neprime adresovani, v podani excelu se to jmenuja NEPŘÍMÝ.ODKAZ (vrazdil bych ty, co rozhoduji o tom, ze se takove veci maji prekladat). Takze cela konstrukce je takto:

=MIN(NEPŘÍMÝ.ODKAZ(ODKAZ(1;1;4)):NEPŘÍMÝ.ODKAZ(ODKAZ(C1;1;4)))

nebo jednodusseji

=MIN(A1:NEPŘÍMÝ.ODKAZ(ODKAZ(C1;1;4)))

Tohle konkretne udela minimum z bunek A1:Ax, kde to x je uvedeno v bunce C1. Ta 4ka ve fci odkaz znamena, ze chci relativni adresu, tedy napriklad A15 namisto absolutni $A$15.

V calcu uz si to musite najit sam, ale kdyz to lze v Excelu, musi to jit i tam.

Jakub Serych