dsPIC co umi, nahradi ho ARM ?

j s jarin.hw na gmail.com
Středa Srpen 4 11:35:11 CEST 2010


Predovsetkym je ICD3 rychlejsi pri debugovani, teda citanie obsahu
RAM/FLASH pri updatovani Watch Window a aj rychlejsie programovanie
FLASH, oproti PicKit3.

J.S.



2010/8/4  <j.Krajinka na seznam.cz>:
> Jaky je rodil mezi PICKIT3 a tim ICD3, teda krome ceny?
>
> Jirka
>
>>No takze MPLAB IDE je vo verzii 8.53, akutalne.
> Kompilatory su zadarmo C18 (PIC18), C30 (PIC24,dsPIC30, dsPIC33) a C32 (PIC32), zadarmo su s jednym hacikom - prvych 60 dni funguju ako plne verzie, po 60-tich dnoch prestane fungovat optimalizacia O2 a vyssie.
> Limitacia na velkost kodu neexistuje. Pre profesionalov samozrejme nie je problem, pretoze kompilator sa svojou pracou zaplati, pre studentov a hobby-stov je to opat OK, lebo najvacsi je tak ako tak rozdiel medzi
> O0 a O1, dalsie optimalizacie nemaju az taky zasadny vplyv. Ja som na tejto free verzii urobil dost velkych domacich projektov a nemam dovod sa stazovat. Ked som to potom v praci cvicne prekompiloval plnou verziou, tak som spozoroval dost maly rozdiel vo velkosti kodu a v rychlosti.
> Otazne je, ci by nejaky free kompilator daval pri optimalizacii O3, resp. Os aspon tak dobre vysledky ako ten od Microchipu pri O1, ale to je pre mna sekundarny problem.
> S prekladacmi od Hi-Techu nemam skusenosti, jedine zle spomienky, ked portoval projekt napisany pre tento kompilator do GCC.
>
> Co sa tyka ladenia kodu pre PIC12 na procesore PIC24, tak to asi nepojde. Tak vysoko by som asi nerubal, ale ked som nieco potreboval na PIC12 v assembleri, tak som si to odladil na PIC16 a potom prakticky bezo zmien zassembloval na PIC12 a napalil.
> Pokial by ste sa pytali, preco spominam PIC12 alebo 16 a assembler, a preco som PIC16 nespominal pri vycte kompilatorov, tak preto, ze architektura PIC16 je natolko debilna, ze napisat pre nu kompilator je dost tazke a tie, co som videl, su toho jasnym dokazom. Jednoducho na tieto PIC v kombinacii s C ani nepomyslat, pripadne na ne nepomyslat vobec. Microchip vyraba mnoho lepsich a lacnejsich MCU.
>
> Inak tych rad procesorov nie je az tak vela:
> PIC10 - mrnave 6 pinove SOT23 MCU, este som neprisiel na to, na co su dobre
> PIC12 - trochu vacsie 8 pinove MCU, architekturou podobne PIC16
> PIC16 - male 8-bity, nechutna architektura - bankovanie atd
> PIC18 - lepsie 8 bity, da sa bez problemov fungovat bez bankovania, toto su pouzitelne 8-bity. Vykon do 16MIPS, do 4k RAM, do 128kB FLASH, vsetky potrebne periferie vratane USB aj v DIP puzdre PIC24F - general purpose 16bitove PIC, 16MIPS, do 96kB RAM, do 256kB FASH, periferie mapovatelne na piny, vsetky potrebne periferie vratane USB aj v DIP puzdre PIC24H - to iste ako PIC24F, ale do 40MIPS, je to vlastne dsPIC33F bez DSP moznosti dsPIC33F - 16-bit DSPcko, 40MIPS, da sa zohnat kusok s 16kB RAM a 128kB FLASH v DIP puzdre dsPIC30F - stara rada DSPciek, ale funguju s napajanim do 5V, maju vacsiu spotrebu, menej pamate, dsPIC33 su lepsie po vsetkych strankach
> PIC32 - 32 bitove MIPS jadro, do 128kB RAM, 512kB FLASH, 80MIPS, kopa periferii
>
> Na serioznu pracu by som z toho vybral PIC18, PIC24F, dsPIC33 a PIC32, teda sa to pomerne zjednodusi.
>
> Pre vsetky PIC, od PIC10 do PIC32 sa da pouzit PicKit3 za 40USD ako programator a debugger (aj ked tie najmensie PIC nemaju na kremiku obvody na ladenie), resp. rychlejsi a lepsi ICD3, ale ten je drahsi, tusim cca 140USD.
>
> J.S.
>
>
> 2010/8/4  <j.Krajinka na seznam.cz>:
>> Jak je to s vyvojovymi nastroji co si tak matne vybavuji tak Microchip
>> dela nejake MPLAB IDE aktualni verze asi  v8.53, ale pak nabizi ruzne
>> verze c C18, C24,C30,C32, to je jako nutne mit pro kazdou radu samostatny kompiler nebo jak to mam chapat?
>> Aby toho nebylo malo C nabizi pres web Microchipu i HiTech. Jak to s tim, je, ktere je lepsi?
>>
>> Eval desky. Microchip ma tech rad a procesoru kapku az moc jde poridit vyvojovou desku nejakeho vysiho procesoru treba PIC24 a odladit na nem kod pro neco nizsiho, treba az PIC12, jasne, ze s jistymi omezenimi.
>>
>> Jirka
>>
>>
>>>Na rozdiel od Vas, som zaprisahaly propagovatel PIC-ov :-) Ono to bude
>> asi tym, ze s nimi robim uz roky a este som lepsie nenasiel.
>>
>> Na margo toho, ze "bezny PIC" nezvladne nic nez to, co zvladne x52
>> alebo ARM - ono to zavisi od toho, co mate na mysli pod pojmom "bezny
>> PIC". Totizto PIC-ov je velke mnozstvo, od starej lacnej architektury
>> PIC16, cez lepsiu PIC18, dalej 16-bity - vseobecne, aj DSPcka az po
>> 32-bitove kusky s MIPS jadrom, mnozstvom pamati a periferii. To je asi
>> ako sortiment od MHB8748 po nejaky ARM9. A vsetky tieto PIC su bezne
>> dostupne.
>>
>> Dalej, PicKit3 nie je az taky strasne drahy, mal by stat cca 40USD,
>> teda pred asi stvrtrokom tolko stal. Je mozne, ze fluktuacie kurzov
>> USD/EUR/CKZ s tym nejak zamavali. Pokial o PICka mate profesionalny
>> zaujem, tak je to bagatel, ak to chcete na domace hranie a nechcete do
>> toho investovat peniaze, ale cas, tak sa mozem podelit o podklady,
>> hlavne FW pre samodomo PicKit3.
>> Inak 300 strankovy manual je malo, ked chcete preliezt cez vsetky
>> periferie toho dsPIC, tak tych stranok bude aj dobre cez 800alebo aj
>> 1000 :-)
>> Ale na zaciatok Vam staci tak pol dna badania a bastlenia, aby ste ten
>> dsPIC dostali k zivotu, zvlast ak mate nejake skusenosti s MCU, co
>> evidentne mate.
>>
>> K povodnej otazke, teda co dokaze dsPIC, co nedokaze ARM.
>> Musim uznat, ze otazka je definovana velmi vagne. Zavisi od toho, aky
>> ARM mal povodny tazatel na mysli. Nikdy som to objektivne nezistoval,
>> lebo som nemal potrebu, ale pokial viem, tak pre DSP operacie, na
>> ktore je toto DSPcko urcene, porazi ARM Cortex M3, o M0 ani
>> nehovoriac, pretoze tieto ARMy nie su primarne urcene ako DSPcka a to
>> aj napriek tomu, ze dsPICko pobezi na 40MIPS, ARM na viac, dsPICko je
>> 16-bitove, ARM je 32-bitovy. Je to pomerne logicke - ak je pila urcena
>> na pilenie dreva, tak treba pouzivat pilu. Je zrejme, ze aj
>> kombinackami mozete zlozit strom, ale tou pilou to bude predsa len
>> jednoduchsie. Su aj lepsie ARMy, napriklad M4, u tych porovnat neviem.
>> Mimochodom, na 40MIPSovom dsPIC33 sa da urobit napriklad MP3 dekoder.
>> http://www.microchip.com/forums/tm.aspx?m=492993&mpage=1&key=MA320003&
>> alebo
>> http://www.pic24.ru/doku.php/en/mp3_dspic/ref/intro
>> K tomu prvemu linku - povodny nxp libmad mono dekoder bezi na LPC2148
>> na 60MHz, klon pre dsPIC dokaze robit stereo 128kbps na 33,6MIPS, cize
>> ma este rezervu.
>> Samozrejme, su ine typy operacii, okrem spracovania zvuku, kde to
>> dsPIC asi z porovnania s ARMom nevyjde az tak uspesne, toto je
>> specificka zalezitost na ilustraciu toho, ako nevhodne je definovana
>> povodna otazka.
>>
>> J.S.
>>
>>
>> 2010/8/3  <j.Krajinka na seznam.cz>:
>>> Jak tak koukam na dsPIC33F musim rici za ty prachy zajimavy obvod, jsem zaprisahly odpurce PICu, ale vzdy jsem uznaval, ze maji velmi promakane APN, priklady a dostupne knihovny, ale bezne PIC neumi nic co bych nezvladl x52 nebo ARM. Ale u dsPIC, nevim o jinem DSP za 200Kc, ktery by slo bezne koupit v kusovce.
>>> Docela me laka si pohrat, ale utracek kvuli komu za PICkit 3 a hlavne prolezat 300 strankovy manual?
>>>
>>> Jirka
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>


More information about the Hw-list mailing list