Re: dsPIC co umi, nahradi ho ARM ?

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Středa Srpen 4 11:29:20 CEST 2010

Jaky je rodil mezi PICKIT3 a tim ICD3, teda krome ceny?

Jirka

>No takze MPLAB IDE je vo verzii 8.53, akutalne.
Kompilatory su zadarmo C18 (PIC18), C30 (PIC24,dsPIC30, dsPIC33) a C32 (PIC32), zadarmo su s jednym hacikom - prvych 60 dni funguju ako plne verzie, po 60-tich dnoch prestane fungovat optimalizacia O2 a vyssie.
Limitacia na velkost kodu neexistuje. Pre profesionalov samozrejme nie je problem, pretoze kompilator sa svojou pracou zaplati, pre studentov a hobby-stov je to opat OK, lebo najvacsi je tak ako tak rozdiel medzi
O0 a O1, dalsie optimalizacie nemaju az taky zasadny vplyv. Ja som na tejto free verzii urobil dost velkych domacich projektov a nemam dovod sa stazovat. Ked som to potom v praci cvicne prekompiloval plnou verziou, tak som spozoroval dost maly rozdiel vo velkosti kodu a v rychlosti.
Otazne je, ci by nejaky free kompilator daval pri optimalizacii O3, resp. Os aspon tak dobre vysledky ako ten od Microchipu pri O1, ale to je pre mna sekundarny problem.
S prekladacmi od Hi-Techu nemam skusenosti, jedine zle spomienky, ked portoval projekt napisany pre tento kompilator do GCC.

Co sa tyka ladenia kodu pre PIC12 na procesore PIC24, tak to asi nepojde. Tak vysoko by som asi nerubal, ale ked som nieco potreboval na PIC12 v assembleri, tak som si to odladil na PIC16 a potom prakticky bezo zmien zassembloval na PIC12 a napalil.
Pokial by ste sa pytali, preco spominam PIC12 alebo 16 a assembler, a preco som PIC16 nespominal pri vycte kompilatorov, tak preto, ze architektura PIC16 je natolko debilna, ze napisat pre nu kompilator je dost tazke a tie, co som videl, su toho jasnym dokazom. Jednoducho na tieto PIC v kombinacii s C ani nepomyslat, pripadne na ne nepomyslat vobec. Microchip vyraba mnoho lepsich a lacnejsich MCU.

Inak tych rad procesorov nie je az tak vela:
PIC10 - mrnave 6 pinove SOT23 MCU, este som neprisiel na to, na co su dobre
PIC12 - trochu vacsie 8 pinove MCU, architekturou podobne PIC16
PIC16 - male 8-bity, nechutna architektura - bankovanie atd
PIC18 - lepsie 8 bity, da sa bez problemov fungovat bez bankovania, toto su pouzitelne 8-bity. Vykon do 16MIPS, do 4k RAM, do 128kB FLASH, vsetky potrebne periferie vratane USB aj v DIP puzdre PIC24F - general purpose 16bitove PIC, 16MIPS, do 96kB RAM, do 256kB FASH, periferie mapovatelne na piny, vsetky potrebne periferie vratane USB aj v DIP puzdre PIC24H - to iste ako PIC24F, ale do 40MIPS, je to vlastne dsPIC33F bez DSP moznosti dsPIC33F - 16-bit DSPcko, 40MIPS, da sa zohnat kusok s 16kB RAM a 128kB FLASH v DIP puzdre dsPIC30F - stara rada DSPciek, ale funguju s napajanim do 5V, maju vacsiu spotrebu, menej pamate, dsPIC33 su lepsie po vsetkych strankach
PIC32 - 32 bitove MIPS jadro, do 128kB RAM, 512kB FLASH, 80MIPS, kopa periferii

Na serioznu pracu by som z toho vybral PIC18, PIC24F, dsPIC33 a PIC32, teda sa to pomerne zjednodusi.

Pre vsetky PIC, od PIC10 do PIC32 sa da pouzit PicKit3 za 40USD ako programator a debugger (aj ked tie najmensie PIC nemaju na kremiku obvody na ladenie), resp. rychlejsi a lepsi ICD3, ale ten je drahsi, tusim cca 140USD.

J.S.