Pocitadlo motohodin

Lukáš Grepl L.Grepl na sh.cvut.cz
Čtvrtek Duben 22 16:24:57 CEST 2010

> Domnívám se že je to nesmysl. Respektive ještě jsem za své praxe ani
> na vojně ani u vysokozdvižných vozíků nepotkal zařízení, které by
> (podle vás) násobilo počet motohodin poměrem aktuální / jmenovité
> otáčky. Jedna motohodina je prostě 1 hodina provozu motoru bez ohledu
> na otáčky. Všechna externí počitadla která máme mají jeden digitální
> vstup 1= počítej, 0=nepočítej.

No nechci se hádat, já znám prostě definici motohodiny tak jak jsem
uvedl a to konkrétně v oblasti stavebních strojů (různé bagry apod.,
děláme vzdálené monitorování provozu).

Nevylučuju možné jiného použití tohoto termínu, nicméně když zmiňujete
tu praxi na vojně, tak bych na podporu mého názoru bych uvedl dokument
http://www.oos.army.cz/cos/cos/051656.pdf str.15, cituji:

-----
[6-12] Motohodina (Mh)
Veličina vyjadřující množství odvedené práce strojního zařízení za 1
hodinu při jmenovitých otáčkách motoru stanovených výrobcem. Jedna
hodina (60 minut) práce strojního zařízení při jmenovitých otáčkách
motoru odpovídá jedné motohodině (1 Mh).

Poznámka:
1. Pracuje-li motor, resp. strojní zařízení po dobu 1 h při polovičních
(50%) jmenovitých otáčkách, tak odpracoval 0,5 Mh.
2. Pracuje-li motor, resp. strojní zařízení po dobu 1 h při
dvojnásobných (200%) jmenovitých otáčkách, tak odpracoval 2 Mh.
-----

Obdobně, i když velmi stručně, hovoří wikipedia
http://cs.wikipedia.org/wiki/Motohodina.

Lukáš Grepl