Re: [OT] Lesteni kovu?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Úterý Září 22 23:45:49 CEST 2009

Dnesni terminologii by se reklo, ze jde o nelegovanou ocel jakosti obvykle
koncem 19. stoleti. Vzhledmem k dobe vzniku jde o starozitnost, tzn.
neco jako vyroba noveho kusu je to posledni, nehlede na to, ze vyroba
by i dnes nebyla zrovna trivialni.
Na tomto konktetnim kusu nejsou zadne rytecke prace ani jine upravy,
jde proste jen a jen o to, to prebrousit a nasledne prelestit.
Pokud jde o hloubku vrypu tak vetsina je minimalni, ty nejlubsi budou
mit 0.2mm mozna 0.3mm,rikejme tomu kvalifikovany odhad.

Ty horsi veci me teprve cekaji, na dalsim kovovem artefaktu je neajke
zdobeni, jednak to zcela bybi tzn. budu muset sehnat fotky a pak prijit
na to jak to bylo udelane, podle obrazku podobne veci soudim nejak lept
ci co to, az sezenu lepsi fotky tak preposlu.

WS

>To je trochu slozitejsi. Kdyz pisete, ze byla jako zrcadlova deska,
>tak tam
>muze byt povrchova uprava a ty skrabance mohou jit az pod ni, coz nemusi
byt
v tomto stavu znatelne. Jestli je to kvalitni kov v cele tloustce a takto

lestitelny, tak take zalezi na hloubce tech skrabancu a pak danem postupu.

Jestli je to na smirgl, tak Vas vyjde levneji asi nova deska. Do toho

smirglu bych nesel a pokud jiz z nejakeho restauratorskeho hlediska,
tak je
to o jemnosti, o case a take o penezich.
Vstupuji tam dalsi aspekty, jako jestli tam jsou napisy apod. Muj predpoklad

je, ze ano. To je muze poskodit, tedy hrany pisma apod. Zkuste to nafotit
poslat at jiz do konfery nebo soukrome.
Nepovazuji se za superodbornika, ale par veci jsem restauroval. Tak snad

pomuzu alespon radou.
Jindra Polivka

Mam kovovou desticku cca 10x20cm, ktera puvodne byla zrcadlove leskla,
material je blize nespecifikovane zelezo. Postupem veku zacala reznout
nebo korodovat, neni zcela jasne co z toho a schytala nejeden skrabanec.
Rad bych ji zrenovoval,ma predstava smirglem zbavit koroze a skrabancu,
nasledne prelestit nejakou brusnou pastou.

Otazkou je jake zrnitosti smirglu a jake brusne / lestici pasty pouzit,
predevsim mi jde o zrnitost.

Poradite?

WS