UPS a motor

Petr Simek psimek@jcu.cz
Úterý Září 22 22:13:37 CEST 2009

On Tue, 22 Sep 2009, Jan Waclawek wrote:

> Zrejme ano. Nemam chut ten nahon rozoberat, som rad ze funguje.
> Vysvetluje to ten cos fi?

Motor se chova jako indukcnost kdyz se neotaci. Kdyz bezi tak se to hybe
ale 1 by snad dosahnout nemel. Jedine co me napada ze tam je namotano vic
dratu nez by bylo treba a ze to ma hodne velkou odporovou slozku. Takovy
motor je pak i docela zkratuvzdorny a nevadi mu kdyz se zablokuje. A taky
se moc nemeni odber v zavislosti na zatizeni.

> Len taka prihoda: Taliani do riadiacej elektroniky dali 7805 v TO220 na
> "stojaka" s pomerne mohutnym chladicom, ktory inak nie je nijako
> upevneny; a kedze je DPS montovana zvisle (t.j. 7805 je vodorovne a to
> tak, ze nozicky su vo vodorovnom rade), za dva roky sa 7805 jedoducho
> uklepala a zlomili sa jej naraz vsetky 3 nohy.

No jo dal se tam 7805 a kdyz se to vyrobilo tak se zjistilo ze se moc
hreje. Rychla oprava je prilepit na to chladic, detaily se vyresi az
v dalsi serii.