UPS a motor

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Úterý Září 22 22:58:42 CEST 2009

On Tue, 22 Sep 2009 22:13:37 +0200
Petr Simek <psimek@jcu.cz> wrote:

> Motor se chova jako indukcnost kdyz se neotaci. Kdyz bezi tak se to hybe
> ale 1 by snad dosahnout nemel. Jedine co me napada ze tam je namotano vic
> dratu nez by bylo treba a ze to ma hodne velkou odporovou slozku. Takovy
> motor je pak i docela zkratuvzdorny a nevadi mu kdyz se zablokuje. A taky
> se moc nemeni odber v zavislosti na zatizeni.

Znie to rozumne.

Schvalne, odpojil som UPSku a brane som postavil do cesty prekazku. Motor sa nezablokuje, ta trecia spojka povoli - takmer vobec neklesnu otacky. Spotreba stupla na 580W, ale power factor sa z 1.00 nepohol.

No nic, zatial to necham tak. Ak budem mat naladu, mozno este zajtra skusim aj tie ziarovky - (auto)trafo nemam. Ale ako vravim, s tou branou je viac problemov (mechanickeho charakteru), takze asi tie budem riesit prednostne, este kym nemrzne.

Dakujem vsetkym za pomoc.

wek