UPS a motor

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Neděle Září 20 22:23:03 CEST 2009

Tak som sa zase zhovadil pred mojou polovickou... :-(

Mame elektricky otvaranu branu, a je tam motor na ktorom je napisane 200W. Dost casto mame vypadky elektriny, a ak sa to stane v case ked sme vonku, tak je problem, lebo na "rucny" rezim sa da prejst len znutra a nemame ziadny iny vchod. Povedal som polovicke: toto nie je ziadny problem, a zasiel do prislusneho kramu a kupil som tam UPSku (kupil som aj avizovany wifi geret, ale to je ina saga, mozno sa aj k tej raz dostanem). Je na nej napisane 650VA, a pri podrobnejsom skumani dokumentacie som nasiel cislo 400W. Otazka 1: ako tieto cisla spolu suvisia?

Zdalo sa mi, ze 400W na 200W motor by malo stacit. Ale UPS v rezime, ked je pod stavou, pri pusteni motora zacne pistat a rozsvieti LED overload; a ked je na baterke, tak zacne pistat a vypne vystup (t.j. motor sa zastavi) a neprestane pistat kym ju nevypnem/nezapnem (mimoriadne inteligentna featura, musim povedat; zavrel by som autora s tymto dielom do uzavretej miestnosti na hodinku-dve). Otazka 2: preco pre 400W UPS znamena 200W motor pretazenie?

Prve, co ma napadlo (teda hned potom co ma napadlo ze vyrobca UPS sprosto klame) je, ze UPS neznasa indukcnu zataz. Otazka 3: Co myslite, pomohlo by ten motor vykompenzovat, a ak ano, tak cim?

Dakujem,

wek