UPS a motor

aze azehw@volny.cz
Neděle Září 20 22:27:06 CEST 2009

Jestli to nebude tim, ze ten motor ma rozbehovy prikon (proud)
nekolikanasobne prevysujici moznosti te UPS... to piskani je kouzelne.
Pouzivam jednu starou UPS 250VA s vnejsim aku jako zalohu na obehove
cerpadlo. Nastesti to neni APC ani jiny podobny zazrak, da se zapnout i bez
site a snese i kratkodobe pretizeni (po uprave, je to klasika - 2cinny menic
na zeleznem trafu). Ale take piska, trvale, dokud jede z baterie.
AZE

----- Original Message -----
From: "Jan Waclawek" <konfera@efton.sk>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, September 20, 2009 10:23 PM
Subject: UPS a motor

Tak som sa zase zhovadil pred mojou polovickou... :-(

Mame elektricky otvaranu branu, a je tam motor na ktorom je napisane 200W.
Dost casto mame vypadky elektriny, a ak sa to stane v case ked sme vonku,
tak je problem, lebo na "rucny" rezim sa da prejst len znutra a nemame
ziadny iny vchod. Povedal som polovicke: toto nie je ziadny problem, a
zasiel do prislusneho kramu a kupil som tam UPSku (kupil som aj avizovany
wifi geret, ale to je ina saga, mozno sa aj k tej raz dostanem). Je na nej
napisane 650VA, a pri podrobnejsom skumani dokumentacie som nasiel cislo
400W. Otazka 1: ako tieto cisla spolu suvisia?

Zdalo sa mi, ze 400W na 200W motor by malo stacit. Ale UPS v rezime, ked je
pod stavou, pri pusteni motora zacne pistat a rozsvieti LED overload; a ked
je na baterke, tak zacne pistat a vypne vystup (t.j. motor sa zastavi) a
neprestane pistat kym ju nevypnem/nezapnem (mimoriadne inteligentna featura,
musim povedat; zavrel by som autora s tymto dielom do uzavretej miestnosti
na hodinku-dve). Otazka 2: preco pre 400W UPS znamena 200W motor pretazenie?

Prve, co ma napadlo (teda hned potom co ma napadlo ze vyrobca UPS sprosto
klame) je, ze UPS neznasa indukcnu zataz. Otazka 3: Co myslite, pomohlo by
ten motor vykompenzovat, a ak ano, tak cim?

Dakujem,

wek