[OT] Co je to "kubik" zemniho plynu ?

Serych Jakub Serych@panska.cz
Středa Leden 21 20:00:34 CET 2009

Nemam tuseni, jak se meri v plynovodech ale u spotrebitelu se IMHO (mam jsem
osobni zkusenost jen se stredoodberem o malo a velkoodberu jsem jen slysel)
meri zpusobem presnym podle velikosti odberu:

Domacnosti a stredni odberatele maji cislo z plynomeru prepocitane
konstantnim prepocitavacim koeficientem, ktery plynarny stanovuji podle
nadmorske vysky odberneho mista (prumerny tlak vzduchu) a prumerne teploty
prichazejiciho plynu ve vysokotlaku.

Velkoodberatele denne meri a stanovuji prumernou teplotu prichazejiciho plynu
a tlak vzduchu a podle toho maji na kazdy den jiny prepocitavaci koeficient.

Jakub Serych