[OT] Rychlost PC

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Pondělí Leden 12 09:49:02 CET 2009

> Behem prosince mi proslo pod rukama nekolik PC. Nekde se davala nova pamet,
> nekde to chtelo novou instalaci. Vsechny byly WXP.
> Co me dost zarazilo je rychlost jednotlivych stroju. Celeron 400MHz byl
> rychlejsi nez dva roky stary notas. Je to ale jenom subjektivni pocit,
> porovnaval jsem dobu spusteni systemu a rychlost odezvy na spusteni
> programu.
> Zatim jsem nestahoval zadne HW testy. Nemuze byt chyba v driverech? Proste
> spatne napsane a proto to jede tak pomalu? Existuje nejaky test PC ktery mi
> [...]
Já myslím, že na vině bude extrémně pomalý disk. Některé ntb disky 5400 rpm
jsou skutečné šneky, které tlačí data nějakých 2.5 MB/s, oproti moderním diskům
desktopovým, které udělají kolem 70 - 80 MB/s (mluvím o reálných naměřených
hodnotách, ne o marketingových žvástech). Na svém notebooku jsem loni měnil
starou 5400 Toshibu za nový 7200 (teď si nepamatuji firmu) a boot (Linux)
se zrychlil na cca dvojnásobek, start aplikace ještě více.

S pozdravem Pavel Troller