Indikace pritomnost napeti 0 - 450V

jan.kuba honza.kuba@gmail.com
Čtvrtek Únor 12 21:41:14 CET 2009

Saša Svobodová napsal(a):

>Hezky vecer,
>
>    asi jsem se spatne vyjadrila. Umim postavit lavinovy generator i
>generator s diakem :-)
>
>    Spise mi jde o to, jestli pouzit blikajici diodu, nebo trvale
>svitici stejnym jasem, nebo jen pres odpor a tim urcovat velikost napeti
>na kondenzatorech a nebo jeste jinak. Vlastne co se komu osvedcilo a je
>dobre.

To zalezi na tom, kdo, kde, jak  k cemu a vlastne na co to bude
pouzivat... Kdyz to bude obsluhovat slepy, tak je mu svetelna
signalizace naprd. i kdyby blikal laser..
Kdyz tam das ocejchovany  voltmetr - mikroampermetr a bude to obsluhovat
nejakej zahradnik, tak mu ten udaj nic nerekne.
Pokud je to nejake laboratorni udelatko, ktere bude obsluhovat  i laik
nebo student, takje treba zajistit , aby se vubec nemohl toho nabiteho
kondu nejak dotknout
 ( zabrany, izolace, bezpecnostni zdirky, zkratovaci kontakt na krytu
skrine atd... )
Kdyz to budes obsluhovat ty, tak si to napeti zmeris, nebo kond
vybijes...nez na to budes sahat. Nekoho neodradi ani cerveny blikajici
napis
" ZIVOTU NEBEZPECNE!

Co treba trochu rozvest , tech informaci od Tebe je sakra malo, LED ani
doutnavka se ti nelibi. Navrhuju voltmetr s hlasovym modulem. Komparator
vyhodnoti napeti  a pri vetsim nez 24 V to bude stale dokola  povidat "
ruce pryc, nebo te zabiju "
Jenomze co kdyz k pak tomu prijde nekdo hluchy ?  Tak jedine jeste k
tomu graficky displej s animaci lebky, nebo instrukce v posunkove reci.
:-)