automatizace na zeleznici

gatilo gatilo@centrum.cz
Středa Únor 11 06:50:02 CET 2009

 11.2.2009, 6:25:06

Jsme tady v technicke konferenci. Nekteri clenove techniku navrhuji,
jini ji vyrabi, prodavaji nebo opravuji. A vsechny nas to, vice mene
zivi. Takze asi tezko, tu hledat cloveka, ktery by k technice nemel
kladny vztah.
Ani ja nejsem principialne proti nahrazeni cloveka strojem, ale je
treba to delat s rozvahou a znalosti veci i v sirsich souvislostech.

Pokud budeme uvazovat pripad nahrady ostrahy kamerovym systemem, na
ktery jsem reagoval, muzeme problem rozdelit na dve casti.
1) ostraha zjistuje, zda nekdo neleze pres plot. V tomto pripade jsou
kamery vice nez rovnocenou nahradou za bandu pochuzkaru (nocni videni, zoom,
automaticka detekce pohybu, zaznam ...).
2) Ostraha zjistila, ze pres plot nekdo leze. V puvodnim reseni bylo k
dispozici 8 lidi schopnych (alespon teoreticky) zasahnou. 8 lidi, to
je uz dost velka sila, i na tlupu "spoluobcanu" ktera prave objevila
bohaty zdroj "druhotnych surovin". Nyni jsou tam dva lidi, to staci
tak na kluka ktery prelezl plot, protoze mu tam spadnul mic. Mohou
sice privolat nejake posily, ale je otazkou jak rychle a spolehlive.

Takze nahradit cloveka technikou ? Ano, ale jen v tech pripadech kde
je to vhodne. Pricemz pouzivat hodnoceni podle jedineho kriteria:
 plat_cloveka x cena_systemu povazuji za dosti hloupe.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz