ASM x C

Bc. Marek Pavlu pavlu@HWserver.cz
Pátek Srpen 28 14:03:20 CEST 2009

Skoro bych rekl,
ze nekde nastala chyba, kdyz bylo tak strasne nutne dela I2C v SW :).
Smarja, uz spoustu let ma I2C skoro kdejaka rodina procesoru...
Tohle je problem v tom, ze nekdo uz dopredu vlastne vymysli problematickou
aplikaci
a pak si mzue pul roku hrat v asm, jen aby uhnal jeden cyklus...
To je strasne zabavne, ale takto zahodit cas mi projde krapet zbytecne...

S pozdravem,
                MP

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Miroslav Šinko
Sent: Friday, July 24, 2009 9:26 PM
To: HW-news
Subject: Re: ASM x C

Nezvyknem sa zapajat do hadok C/asm, pouzivam oba podla toho, co sa
kde hodi. Vasu otazku pokladam za odbornu, tak dam svoj priklad casti
aplikacie, kde sa C pouzit nedalo: posielanie samplov zvuku (hovorene
hlasenia) na I2C D/A prevodnik. Aby bol zvuk reprodukovany spravnou
rychlostou, muselo byt casovanie dodrzane presne. Navyse MCU nemal I2C
periferiu, takze vysielanie jednotlivych bitov bolo robene programovo.
Pre taketo rychlosti sa pocitaju cykly instrukcii medzi bitmi, na
timer treba zabudnut. S danymi prostriedkami a danou frekvenciou
X-talu to vychadzalo takmer na hraniciach mozneho, nejake vetvy
podprogramu som musel casovo dorovnat 1-2 nopmi.

miro