Mnohanasobna infra zavora - snad dobre patecni tema?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Pátek Srpen 28 13:17:03 CEST 2009

Minimalne u nas na drsnem severu prituhuje a bezpecnosti situace se zhorsuje tak rad bych svuj pozemek dovybavil infra zavorami, profi vyrobky mi prijdou docela velke, drahe a strasne zerouci, rad bych zkusil nejaky svuj bastl.

Vychazi mi to na max 16 useku s delkou useku od 2m nejkratsi do cca 30m nejdelsi usek. Otazkou je jak to cele pojmout?

Muj prvni napad cele to ridit jednim MCU,  kde by byl 16x vystup (mene, diody radit paralelne) ke kteremu by bylo pripojenych 16 vysilacich infla LED,  na druhe strane  naopak 16 infra prijimacu pro dalkove ovladani TSOP48.
Rekneme kazdych 100ms vygeneruji na vystupy ~100pulsu o frekvenci 40kHz, coz donuti prijimace sepnout vystupni tranzistor  na ~2.5ms, tim se nabiji C na vstupech a MCU ziska cas sejmout 16 vstupu. Pokud je nejaky v 0, doslo na danem cidle k naruseni, cely test se pak da kontrolne zopakovat, aby se overilo, ze nejde o nejakou nahodnou chybu.
Co vy na to?
Od jake delky useku, pokud vubec, bude nutna optika a jak ji realizovat?
Ma cenu uvazovat o nahrade LED, infra laserovou diodou, pokud je neco takoveho vubec levne sehnatelne?
Nemam to sice zmerene, ale k nejvzdalenejsi vysilaci diode muze byt vzdalenost klidne 30-40m, jak bude vypadalt 40kHz po te co proleze tuto vzdalenost v kabelu UTP?

Tom.