ZCD (Triak - nezastavil se...)

Novotny Pavel novotny.pp@atlas.cz
Pondělí Srpen 10 17:42:21 CEST 2009

Misto 1206 bych tedy pouzil neco vetsiho nebo pouzit nekolik mensich odporu v serii.
Prime rizeni triaku nohou procesoru, principielne ano, na druhou stranu, pravdepodobnost, ze se prosvihne triak je radove vetsi nez, ze se proslehne odporova rada s odporem 10M.
Osobne si dokonce troufnu tvrdit, ze izolacni odpor L1,N 20M je izolacni odpor dostatecny pro provoz bez dalsiho galvanickeho oddelovani. Shodou okolnosti jsem dnes videl energetika, ktery pri tomto izolacnim stavu nahodil VN linku.

Obecne, galvanicke oddelni pres optron, ma jednu neodstanitelnou nevyhodu a to fakt, ze to docela dost zere.
Galvanicke oddeleni pres trafo je pro zmenu problematicke prostorove a pokud trafo nepotrebujeme pro napajeni tak opet docela zrave.

Osobne pouzivam 2 x 2x4.7M odpro a pridal jsem NPN tranzistor.
Patral jsme po nejakem IC, ktery by resilo ZCD s galvanickym oddelenim a spotrerbou v radu 0. 0 nic, ale zcela bez vysledku.

PN