ZCD (Triak - nezastavil se...)

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pondělí Srpen 10 18:34:27 CEST 2009

2x1206 je s celkovou pevností 400V trvale a 800 krátkodobě, pro daný účel
dostačující.

Pokud bych ovšem chtěl odpory prohlásit za galvanické oddělení, musel bych
volit takové, aby el. pevnost byla 2,5 kV. To by nebylo ještě tak moc
náročné, ale hlavní problém je, že galv. oddělení se musí provést na obou
pólech a když obojí uděláte odporama, bude zařízení enormně háklivé na
rušení. Asi by se tam musel přidat ještě nějaký diferenciální zesilovač,
nebo u spotřebiče tř. 1 GND spojit s PE.

Co se týče průrazu triaku, tak je mi celkem jedno, zda bude nutno měnit
triak a procesor, nebo jen triak. Stejně se vymění celá DPS, protože v ní
bude díra:-). Zařízení musí být navrženo tak, aby v něm součástky pokud
možno neodcházely. Pak můžu ušetřit na ochraně před šířením závady.

PH

----------------
From: "Novotny Pavel" <novotny.pp@atlas.cz>
Misto 1206 bych tedy pouzil neco vetsiho nebo pouzit nekolik mensich odporu
v serii.
Prime rizeni triaku nohou procesoru, principielne ano, na druhou stranu,
pravdepodobnost, ze se prosvihne triak je radove vetsi nez, ze se proslehne
odporova rada s odporem 10M.
Osobne si dokonce troufnu tvrdit, ze izolacni odpor L1,N 20M je izolacni
odpor dostatecny pro provoz bez dalsiho galvanickeho oddelovani. Shodou
okolnosti jsem dnes videl energetika, ktery pri tomto izolacnim stavu
nahodil VN linku.

Obecne, galvanicke oddelni pres optron, ma jednu neodstanitelnou nevyhodu a
to fakt, ze to docela dost zere.
Galvanicke oddeleni pres trafo je pro zmenu problematicke prostorove a pokud
trafo nepotrebujeme pro napajeni tak opet docela zrave.

Osobne pouzivam 2 x 2x4.7M odpro a pridal jsem NPN tranzistor.
Patral jsme po nejakem IC, ktery by resilo ZCD s galvanickym oddelenim a
spotrerbou v radu 0. 0 nic, ale zcela bez vysledku.