pripustne napeti?

David Obdrzalek David.Obdrzalek@mff.cuni.cz
Úterý Září 30 15:00:38 CEST 2008

On 30 Sep 2008 at 12:59, Balogh Richard, Ing. wrote:
> Ahoj,
>
> s vekom ani typom skoly to nema nic spolocne. Bezpecne jednosmerne napatie
> je 24V. Lisi sa to od prostredia, vo vlhkom prostredi (bane, umyvacky a
> pod.)
> je to len 12V.

V tom odkazu na elektrice.cz (co psal M. Hanek) se pise, ze bezpecne zive
napeti v normanich prostorach je 100V (stejnosmerne) resp. 50V (stridave). Ty
tvoje hodnoty vychazeji z ceho?

> Bezpecne napatie je v podstate iluzorny pojem, pretoze na bezpecnost ma
> vplyv
> prud a nie napatie. Takze to chap tak, ze pri bezpecnom napati by nemal
> obvodom
> zdroj-clovek (hlavne srdce) prejst nebezpecny prud. Ten zavisi nielen od
> napatia,
> ale aj od prechodoveho odporu vodic - telo. Samozrejme, v sprche a vani je
> ovela \
> mensi ako v normalnych podmienkach.
Jo jo, tomu rozumim.
Mimochodem, v tom clanku je psany bezpecny proud v normalnich prostorach
stridavy 3.5mA a stejnosmerny 10mA -- ani jsem netusil, ze to je "tak malo".

> Staci, alebo chces viac?
Ja hlavne potreboval predstavu, jestli kdyz reknu "do 48V si delejte co chcete"
tak jestli by na me pak bezpecaci neseslali bozi hnev... takze do tehle miry
zjednodusene mi to uplne staci.
Stejne, komu neni rady, tomu neni pomoci, a zabit se urcite da i knoflikovou
baterkou z hodinek.

David