OT: s dialkovou diagnostikou je to tazke, was: Ruseni RS-485 do okoli.

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Listopad 13 20:08:17 CET 2008

>Me treba zavola zenska a rekne mi: "Dobry den, mam problem s
>programem. Vyhodil mi cervene okno." - to je chybova hlaska, OK,
>zeptam se, co tam je napsano - nevi, ona to proste zavre, zapamatuje
>si, ze to bylo cervene a vola. A jeste pocitac ma doma, vola z prace.
>
>Jednou mi zavolal docela technicky zdatny clovek a rika: "Neslo to
>nainstalovat. Asi tak v 1/3 instalace vyskocila nejaka chyba, tak to
>nejak vyreste."

Toto su presne situacie, kvoli ktorym sa oplati paranoidne logovat, ak je to technicky mozne. Taketo neopakovatelne deje jednoducho uz z ludi nevydolujes, a to ani ak je to "odbornik" (alebo, este horsie, povedia Ti nejaku uplnu blbost).

>Ale ze je nekdo takovy tupoun, kdyz mu program napise
>podrobne chybove hlaseni, ze ho zavre a za tyden zavola, ze to hlasilo
>nejakou chybu, to je opravdu smutne.

Mno, vies, jeden by mozno povedal, ze je to smutne ale je to tak a ze treba vychadzat z toho ze *vsetci* ludia su blbci... ;-)

>No ja mel jednou zakaznika, ktery mi porad dokolecka tvrdil, ze tohle
>konkretne nainstaloval presne podle navodu, presne podle toho
>konkretniho navodu, ano, ze tohle udelal tak a tak... a pritom to
>udelane nebylo, proste nebylo, nedelal to, nic neinstaloval, navod
>nevidel. A on proste porad jako mlejnek, ze ano.

Dalsia zakladne premisa pri jednani so zakaznikom je, ze navod NIKTO necita (a to nielen zakaznik - prave dnes som zistil, co vsetko je popisane v navode k produktu, ktory programujem uz pol roka... ;-) ). Je velka zriedkavost clovek, ktory to priamo prizna; a este vacsia ten, co prizna, ze navod cital uz trikrat a napriek uprimnemu zaujmu o vec vobec netusi, o com je tam rec...

Jednoducho v tychto veciach plati prezumpcia viny... ;-)

wek