Re: Ventilátory do PC - ložiska - hluk

Michal HW michalgregor@centrum.cz
Středa Listopad 5 10:49:58 CET 2008

Dopadl jsem stejne a pul roce meneni a zkouseni ventilatoru jsem se nastval a popadl jsem do rukou zbijecku. Vysledkem byla dira do vedlejsi mistnosti, kterou jsem protahnul kabely. Pocitac si dal krasne vrze, ale ve skladu a ja mam v mistrnosti 100% ticho.
Michal
  ----- Original Message -----
  From: Pavel Krafčík
  To: HW-news
  Sent: Wednesday, November 05, 2008 10:32 AM
  Subject: Ventilátory do PC - ložiska - hluk

  Dobrý den,

  pokouším se ze starého kancelářského PC Campaq EVO D510 udělat
  multimediální PC a potřebuji vyměnit ventilátory. Když jsem si prohlížel
  nabídky, tak jsem zjistil, že existují 3 druhy ložisek:

  - kuličkové
  - kluzné
  - hydraulické

  Ještě jsem slyšel o magnetickém ložisku, ale ta v czc nenabízí/jsem nenašel.

  Která z těchto ložisek jsou z hlediska principu nejtišší? Na životnosti
  ani moc nezáleží. Hlavně, když to nebude slyšet. Ventilátory jedou na
  minimální otáčky, takže vzduch nehučí a je slyšet jen mechanický hluk.

  Pavel Krafčík