RE: Ventilátory do PC - ložiska - hluk

Pavel Novotny novotny.pp@atlas.cz
Středa Listopad 5 10:48:36 CET 2008

Nejtissi jsou fluidni, ale ty se snad u malych fanu nedelaji,
Nejlepší co muzete realne poridit je kulickove lozisko s keramickými
kulickami, ale to je mohoset korunovy vetrak, pokud nejde o zivotnost vemte
slusne kulickove s ocelovymi kulickami.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Krafčík
Sent: Wednesday, November 05, 2008 10:33 AM
To: HW-news
Subject: Ventilátory do PC - ložiska - hluk

Dobrý den,

pokouším se ze starého kancelářského PC Campaq EVO D510 udělat
multimediální PC a potřebuji vyměnit ventilátory. Když jsem si prohlížel
nabídky, tak jsem zjistil, že existují 3 druhy ložisek:

- kuličkové
- kluzné
- hydraulické

Ještě jsem slyšel o magnetickém ložisku, ale ta v czc nenabízí/jsem nenašel.

Která z těchto ložisek jsou z hlediska principu nejtišší? Na životnosti
ani moc nezáleží. Hlavně, když to nebude slyšet. Ventilátory jedou na
minimální otáčky, takže vzduch nehučí a je slyšet jen mechanický hluk.

Pavel Krafčík