Tak co s tym spravime?, Was: Roboticky den

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Pátek Květen 9 11:36:07 CEST 2008

OK, taky bych to raději viděl bez té GPS. Ale GPS se docela hodí na
metodu vývoje které se říká "shora dolů". Napřed se odladí věci
inženýrského typu čili takové na které se dají použít zaběhnuté
postupy a pravidla jako třeba ten podvozek. Odladí se s nějakým ultra
jednoduchým senzorem který funguje jen v laboratoři nebo s tou GPS
apod. Pak se nahradí dočasný senzor vývojovým a dá se při tom
očekávat, že nebudou nastávat ostudné závady typu upadlé kolečko nebo
baterie vybitá v půlce cesty a dá se vrhnout do vynalézání senzorů a
algoritmů. To se dělá snáze na fungující "infrastruktuře", když
se podvozku pošle povel zatočit doleva tak on zatočí doleva a nebude
se muset kromě vlastního senzoru ještě řešit jestli někde nedrhne tyč
řízení a jestli má trakční motor dost velký výkon.

Aleš Procháska