Re: Videoreportáž: Jak se vyrábí základní desky

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Červenec 25 08:02:06 CEST 2008

2008/7/24 Ondra Caha <ondrej@caha.cz>:
> http://www.extrahardware.cz/gigabyte-factory-tour-jak-se-vyrabi-zakladni-desky?page=0,0
>
> U toho pasu by mi asi hrablo prvni den...

Podobná pásová výroba funguje všude - např. i v automobilce. Mě spíš
zaujalo, že jeden člověk osazuje dva druhy součástek - jak to dělá, že
nezapomene osadit tu druhou součástku (např. kondenzátor, PCI slotu by
si snad všim) a to úplně do všech boardů, co kolem něj projedou. No
dobře, nejspíš občas zapomene a taková deska pak neprojde nějakou
vizuelní kontrolou, sjede z pásu a někdo to musí opravit. Taky by mě
zajímalo, jestli jeden dělník sedí pořád na stejný židli nebo se občas
střídaj. Stejně se jim o těch deskách musí i zdát ve snech ;-)

P.K.