OT - trolejove napeti tramvaje

Vláďa Anděl vaelektronik@vaelektronik.cz
Pátek Leden 25 22:18:33 CET 2008


V tramvajích se taky blbne s olověnýma baterkama??? Na dráze se to začalo nasazovat snad minulý rok, údajně to bylo "podezřele rychle" schválené a hned pro všechny typy vozů. V depech jsou vybaveni jen na NiCd (nevím proč jsou stále lidi přesvědčeni že je to NiFe když NiCd se používá minimálně 40 let), na olovo nejsou nabíječky ani oddělené prostory. Vzhledem k 20 leté životnosti NiCd to bude pěkně dlouho pohromadě obojí :-) Lidi ve Feraku se tomu jen smáli - stačí nechat v zimě svítit odstavený vagón, na dráze nic neobvyklého. Olovu prý mnohem víc vadí otřesy - vagón není auto a odpružení vypadá trochu jinak :-)) Lidi na dráze říkají že olovo vydrží do nejbližší pořádné zimy.
Jinak když plzeňská Škodovka dělala trolejbusy do USA, byl tam požadavek aby to určitý (krátký) úsek přejelo z baterek. Tak tam byly místo osvětlovacích baterek startovací, ve Feraku pro ně speciálně dělali malinké články KPH40. 

Anděl  
  ----- Original Message ----- 
  From: Pavel Hudecek 
  To: HW-news 
  Sent: Friday, January 25, 2008 3:04 PM
  Subject: Re: OT - trolejove napeti tramvaje


  Pár upřesnění:

  Tlačítko "Průjezd mycím strojem" odpojuje (nebo alespoň v 1. polovině 90. let odpojovalo) kontrolu napětí v troleji a možná nějaká další omezení bezpečnostního rázu. Dříve odpojovalo i blokování jízdy s otevřenými dveřmi - to bylo k velké nevoli řidičů zrušeno po jednom docela zábavném extempóre:-)

  Tramvaj je schopna jet i na vlastní baterii, ale není k tomu zařízena. Pokud stáhnete pantograf a v pojistkové skříňce kouskem kabelu propojíte horní konec pojistky motorgenerátoru s horním koncem pojistky kolejnicové brzdy, tak lze skutečně jet (osobně vyzkoušeno).

  Jízdní proud dosáhne po dojetí zrychlovače (potenciometr asi 3R/300kW) na konec asi 100 A a napětí klesne na 18-20 V. Od dob, co byly NiFe baterie nahrazeny "bezúdržbovými" Pb, se dosahované parametry mohou značně lišít (24V/130A, ale někdy taky 10V/30A):-)

  PH
    From: Pavel Troller 
      pro zajimavost - tramvaj je schopna jet na trolejove napeti kolem 24V.
    Pouziva se to v mycich strojich, kde by 600V bylo docela nebezpecnych.
    Aby tramvaj jela, nesmi byt na troleji vyssi napeti (hlidano). Pak se stiskne
    (alespon na klasickych T3, nevim, jak na jinych) tlacitko "Prujezd mycim
    strojem". To zpusobi, ze trakcni motory se pripoji primo k troleji beze vsech
    predradniku a kontroleru. Tramvaj pak jede pomalu, ale jiste :-).
      Pojezd tramvaje z vnitrnich akumulatoru, ktere maji take palubni napeti 24V,
    je vsak nemozny, nedaly by zdaleka potrebny proud.


------------------------------------------------------------------------------


  _______________________________________________
  HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
  Hw-list@list.hw.cz
  http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20080125/4044f8a8/attachment-0002.htm 


Další informace o konferenci Hw-list