<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.3157" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>V tramvajích se taky blbne s olověnýma baterkama??? 
Na dráze se to začalo nasazovat snad minulý rok, údajně to bylo "podezřele 
rychle" schválené a hned pro všechny typy vozů. V depech jsou vybaveni jen na 
NiCd (nevím proč jsou stále lidi přesvědčeni že je to NiFe když NiCd se používá 
minimálně 40 let), na olovo nejsou nabíječky ani oddělené prostory. Vzhledem k 
20 leté životnosti NiCd to bude pěkně dlouho pohromadě obojí :-) Lidi ve Feraku 
se tomu jen smáli - stačí nechat v zimě svítit odstavený vagón, na dráze nic 
neobvyklého. Olovu prý mnohem víc vadí otřesy - vagón není auto a odpružení 
vypadá trochu jinak :-)) Lidi na dráze říkají že olovo vydrží do nejbližší 
pořádné zimy.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Jinak když plzeňská Škodovka dělala trolejbusy do 
USA, byl tam požadavek aby to určitý (krátký) úsek přejelo z baterek. Tak tam 
byly místo osvětlovacích baterek startovací, ve Feraku pro ně speciálně dělali 
malinké články KPH40.&nbsp;</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Anděl&nbsp;&nbsp;</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE 
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
  <DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
  <DIV 
  style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
  <A title=phudecek@tiscali.cz href="mailto:phudecek@tiscali.cz">Pavel 
  Hudecek</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz 
  href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Friday, January 25, 2008 3:04 
  PM</DIV>
  <DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: OT - trolejove napeti 
  tramvaje</DIV>
  <DIV><BR></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2>Pár upřesnění:</FONT></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2>Tlačítko "Průjezd mycím strojem" odpojuje (nebo 
  alespoň v 1. polovině 90. let odpojovalo)&nbsp;kontrolu napětí v troleji a 
  možná&nbsp;nějaká další&nbsp;omezení bezpečnostního rázu.&nbsp;Dříve 
  odpojovalo i&nbsp;blokování jízdy s otevřenými dveřmi&nbsp;- to bylo k velké 
  nevoli řidičů zrušeno po jednom docela zábavném extempóre:-)</FONT></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2>Tramvaj je schopna jet i na vlastní baterii, ale 
  není k tomu zařízena. Pokud stáhnete pantograf a v pojistkové skříňce kouskem 
  kabelu propojíte horní konec pojistky motorgenerátoru s horním koncem pojistky 
  kolejnicové brzdy, tak lze skutečně jet (osobně vyzkoušeno).</FONT></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2>Jízdní proud dosáhne po dojetí zrychlovače 
  (potenciometr asi 3R/300kW)&nbsp;na konec asi 100 A a napětí klesne na 18-20 
  V. </FONT><FONT face=Arial size=2>Od dob, co byly NiFe baterie 
  nahrazeny&nbsp;"bezúdržbovými"&nbsp;Pb,&nbsp;se dosahované parametry mohou 
  značně lišít (24V/130A, ale někdy taky 10V/30A):-)</FONT></DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2></FONT>&nbsp;</DIV>
  <DIV><FONT face=Arial size=2>PH</FONT></DIV>
  <BLOCKQUOTE 
  style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
    <DIV 
    style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B> 
    <A title=patrol@sinus.cz href="mailto:patrol@sinus.cz">Pavel Troller</A> 
    </DIV>&nbsp; pro zajimavost - tramvaj je schopna jet na trolejove napeti 
    kolem 24V.<BR>Pouziva se to v mycich strojich, kde by 600V bylo docela 
    nebezpecnych.<BR>Aby tramvaj jela, nesmi byt na troleji vyssi napeti 
    (hlidano). Pak se stiskne<BR>(alespon na klasickych T3, nevim, jak na 
    jinych) tlacitko "Prujezd mycim<BR>strojem". To zpusobi, ze trakcni motory 
    se pripoji primo k troleji beze vsech<BR>predradniku a kontroleru. Tramvaj 
    pak jede pomalu, ale jiste :-).<BR>&nbsp; Pojezd tramvaje z vnitrnich 
    akumulatoru, ktere maji take palubni napeti 24V,<BR>je vsak nemozny, nedaly 
    by zdaleka potrebny proud.</BLOCKQUOTE>
  <P>
  <HR>

  <P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing 
  list&nbsp; -&nbsp; sponsored by 
  www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>