<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-2">
<META content="MSHTML 6.00.2900.3157" name=GENERATOR>
<STYLE></STYLE>
</HEAD>
<BODY bgColor=#ffffff>
<DIV><FONT face=Arial size=2>V tramvajích se taky blbne s olověnýma baterkama???
Na dráze se to začalo nasazovat snad minulý rok, údajně to bylo "podezřele
rychle" schválené a hned pro všechny typy vozů. V depech jsou vybaveni jen na
NiCd (nevím proč jsou stále lidi přesvědčeni že je to NiFe když NiCd se používá
minimálně 40 let), na olovo nejsou nabíječky ani oddělené prostory. Vzhledem k
20 leté životnosti NiCd to bude pěkně dlouho pohromadě obojí :-) Lidi ve Feraku
se tomu jen smáli - stačí nechat v zimě svítit odstavený vagón, na dráze nic
neobvyklého. Olovu prý mnohem víc vadí otřesy - vagón není auto a odpružení
vypadá trochu jinak :-)) Lidi na dráze říkají že olovo vydrží do nejbližší
pořádné zimy.</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Jinak když plzeňská Škodovka dělala trolejbusy do
USA, byl tam požadavek aby to určitý (krátký) úsek přejelo z baterek. Tak tam
byly místo osvětlovacích baterek startovací, ve Feraku pro ně speciálně dělali
malinké články KPH40. </FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Anděl </FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV style="FONT: 10pt arial">----- Original Message ----- </DIV>
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=phudecek@tiscali.cz href="mailto:phudecek@tiscali.cz">Pavel
Hudecek</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>To:</B> <A title=hw-list@list.hw.cz
href="mailto:hw-list@list.hw.cz">HW-news</A> </DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Sent:</B> Friday, January 25, 2008 3:04
PM</DIV>
<DIV style="FONT: 10pt arial"><B>Subject:</B> Re: OT - trolejove napeti
tramvaje</DIV>
<DIV><BR></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Pár upřesnění:</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Tlačítko "Průjezd mycím strojem" odpojuje (nebo
alespoň v 1. polovině 90. let odpojovalo) kontrolu napětí v troleji a
možná nějaká další omezení bezpečnostního rázu. Dříve
odpojovalo i blokování jízdy s otevřenými dveřmi - to bylo k velké
nevoli řidičů zrušeno po jednom docela zábavném extempóre:-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Tramvaj je schopna jet i na vlastní baterii, ale
není k tomu zařízena. Pokud stáhnete pantograf a v pojistkové skříňce kouskem
kabelu propojíte horní konec pojistky motorgenerátoru s horním koncem pojistky
kolejnicové brzdy, tak lze skutečně jet (osobně vyzkoušeno).</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>Jízdní proud dosáhne po dojetí zrychlovače
(potenciometr asi 3R/300kW) na konec asi 100 A a napětí klesne na 18-20
V. </FONT><FONT face=Arial size=2>Od dob, co byly NiFe baterie
nahrazeny "bezúdržbovými" Pb, se dosahované parametry mohou
značně lišít (24V/130A, ale někdy taky 10V/30A):-)</FONT></DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2></FONT> </DIV>
<DIV><FONT face=Arial size=2>PH</FONT></DIV>
<BLOCKQUOTE
style="PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 5px; MARGIN-LEFT: 5px; BORDER-LEFT: #000000 2px solid; MARGIN-RIGHT: 0px">
<DIV
style="BACKGROUND: #e4e4e4; FONT: 10pt arial; font-color: black"><B>From:</B>
<A title=patrol@sinus.cz href="mailto:patrol@sinus.cz">Pavel Troller</A>
</DIV> pro zajimavost - tramvaj je schopna jet na trolejove napeti
kolem 24V.<BR>Pouziva se to v mycich strojich, kde by 600V bylo docela
nebezpecnych.<BR>Aby tramvaj jela, nesmi byt na troleji vyssi napeti
(hlidano). Pak se stiskne<BR>(alespon na klasickych T3, nevim, jak na
jinych) tlacitko "Prujezd mycim<BR>strojem". To zpusobi, ze trakcni motory
se pripoji primo k troleji beze vsech<BR>predradniku a kontroleru. Tramvaj
pak jede pomalu, ale jiste :-).<BR> Pojezd tramvaje z vnitrnich
akumulatoru, ktere maji take palubni napeti 24V,<BR>je vsak nemozny, nedaly
by zdaleka potrebny proud.</BLOCKQUOTE>
<P>
<HR>
<P></P>_______________________________________________<BR>HW-list mailing
list - sponsored by
www.HW.cz<BR>Hw-list@list.hw.cz<BR>http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list<BR></BLOCKQUOTE></BODY></HTML>