Re: Barva radiátoru

Vladimir Nerud newlad@centrum.cz
Sobota Leden 19 11:11:03 CET 2008

Dobrý den,
vrátím se k původní otázce:
Všeobecně platí, že že černá barva má vysokou schopnost infračervené záření
pohlcovat a (při dostatečném zahřátí) i vyzařovat.  Světlé barvy na
radiátorech se používají pouze z estetických důvodů.
Takže nátěr matnou černou barvou zvýší množství vyzářeného tepla. Ovšem vliv
bude mít i vrstva barvy naplácaná na radiátoru. Aby to nefungovalo spíš jako
izolace :o).
Osobně se mi jako nejjednouduší způsob jeví použití jednoho či dvou malých
ventilátorů umístěných POD radiátorem. Směr proudění vzduchu NAHORU přes
radiátor. Tohle dodržet musíte, protože jakmile by radiátor vychladl foukala
by jste si studený vzduch z okna na nohy a vlhly by stěny. Straších
ventilátorků z PC je zadarmo všude plno a zregulujete si je tak, aby nebyly
slyšet a výkon radiátoru zvýšíte dle mých zkušeností cca o 30%.
Také není špatné nalepit na zeď za radiátor izolační folii, něco takového:
http://www.ikup.cz/item.php?id=353146&product=izolacni-folie-s-al-za-radiatory-i-jinam
P.S. matnou barvu z lesklé jsme dělali tak, že se do ní zamíchal pudr na
dětské prdelky :o).
Vladimír

Hezký večer,

    je to sice poněkud mimo téma, ale dost často se tu probírají různé
systémy topení a tak se zkusím také zeptat.

    Je nějaký rozdíl v "topitelnosti" radiátoru který je tmavý a
radiátoru který je světlý? Nebo je to úplně jedno jakou má barvu?

    Jde mi o to, že v práci přebývám v takové ratejně, kde je jen jeden
radiátor (a ještě furt plný vzduchu) a tak bych měla ráda trošku
tepleji. Zatím to řeším elektrickým topítkem, ale to se mi poněkud příčí.

    Díky předem :-)

Saša K. Svobodová

          ICQ:  260 344 186