RE: Barva radiátoru

OK1IA ok1ia@seznam.cz
Sobota Leden 19 17:34:32 CET 2008

Ano, je to tak. Byty v přízemí a pod střechou mají více článků než ty v
prostředku a taky víc článků mají ty na štítové zdi. Poměrové měřiče máme
Siemens už 9 let a ty pořád připočítavají jakési jednotky a na Silvestra se
to číslo zafixuje a počítají zase od nuly. Během ledna přijde odečítatel a
opíše počet. Ještě dodám, že při výpočtu korunek za teplo se počítá za tuto
jednotku částka vynásobená jedničkou v prostřed baráku, u střechy atd se
vynásobí např. 0,8.
Spotřeba se skládá z otopné plochy asi 60 a zbytek je za ty jednotky na
měřidlech. To byste koukali jak dříve bylo venku -10° a okna byla
pootevřena. Dnes je to zavřeno a vidíte tu okno na dvě minuty dokořán, a pak
zase tam. Jo a ventily nejdou ůplně zavřít - mají nastaveno minimální
teplotu 16° - to víte vychcánci jsou všude co by se chtěli nechat vytápět od
sousedů.
Funguje to. Poznal jsem to před dvěma lety, když jsem leden a únor byl doma
marod jak mi šly jednotky proti jiným letům nahoru. Termostatické ventily
samozřejmě jsou nutné.
Dnes platím i přes zdražení tepla tak o čtvrtinu menší částku, než před
zamontováním teroventilů a měřičů. A zimou doma rozhodně netrpím...
Honza.
  -----Original Message-----
  From: Šerých Jakub [mailto:Serych@panska.cz]
  Sent: Saturday, January 19, 2008 12:12 PM
  To: HW-news
  Subject: RE: Barva radiátoru

  Kupodivu je to zcela trivialni problem. Jednotlive byty maji odlisne pocty
clanku na radiatorech prave podle toho, kde jsou umisteny. Pokud je to od
projektanta dobre spocitano, melo by to i s pouzitim pomerovych meridel byt
spravedlive. K jedinym "nespravedlnostem" IMHO dochazi, kdyz se posleze
panelak zatepli, to se pak asi pomery zmeni.

  Jakub Serych