osvit DPS s ortutovou vybojkou

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Únor 29 00:42:04 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 29.2.2008 od hobby@rq-elektronik.sk:

> ja som testoval dobu osvitu max 15 minut, ale asi je to stale malo
> pre ten piiiiiip igelit - ja ho teda rusim

15 minut? To je sileny cas. Sviti se obvykle desitky sekund. Vyprdni
se na igelit a misto toho si to necim priklop.

Jinak, ve vakuovych osvitovych jednotkach, kde se pricucava motiv na
desku, se pouziva mylarova folie.

Kdyz chces osvicovat poradne, tak je vhodne si overit vlnovou delku a
vyzareny vykon, pak vzit potrebnou energii pro dany fotorezist a
sladit vzdalenost s casem. Pokud ty udaje neznas, tak pak musis
experimentovat.

Experimentuje se nikoliv tak, ze neco osvitis 15 minut a cekas, co
vyleze, ale jako pri vyvolavani fotek. Das si normalne motiv na desku
a pres nej hodis neco neprusvitneho, po nejakem case to vzdy posouvas,
treba po 10 sekundach nebo ve tvem pripade po minutach, kdyz mas tak
silene casy. Pak to hodis do vyvojky a vidis, kde se to vyvolalo a kde
ne, bude to pruhovane a odstupnovane.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem