OT: Java (WAS Re: ISP programator)

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Pátek Únor 1 18:51:00 CET 2008

Neda mi na toto nereagovat.

Bavili sme sa o programatore, ktory je pracovnym nastrojom, a nie o pi**vine typu aplikacny server ci enterprise aplikacia, u ktoruch je bezne tolerovana lenivost, kedze aj ich uzivatelia su z takehoto pohladu slimaci.

Prevadzkovali sme Elnecovsky pg4uw na P333 s 256MB RAM, a bolo to dost utrpenie, najma startup trval  desiatky sekund, co je uz dost vela (samotne programovanie je OK). Mimochodom, Elnec sprisnil minimalne poziadavky na hardware prave kvoli nam, kedze na predtym urcenej mibimalnej zostave (P166) nam nastavali rozne vedlajsie efekty.

Ja viem, namietnete, ze dnes je miltimegagiga pocitac standardom. Lenze ten programator si musi na seba zarobit, a u nas jednoducho nove PC na tom pracovisku opodstatnene nebolo. A co je najdolezitejsie, nic z toho, co si ten rychlejsi pocitac vynucuje, a kvoli comu je ten pomaly nabeh, pre samotne programovanie nie je vobec potrebne - stary dosovsky pg4u frci na staruckej 486 porovnatelne rychlo, ak sa neprogramuju nejake velke pamate...

Ja som to vlastne dnes uz pisal - vsetko je otazka pohladu na vec a konkretnych okolnosti.

wek