OT: Java (WAS Re: ISP programator)

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Pátek Únor 1 18:40:11 CET 2008

Puvodni zprava ze dne 1.2.2008 od Kamil Rezac:

> Vidim, ze povest Javy se stale drzi, neda mi to

Jak povest? To jsou proste spatne zkusenosti.

> ad lenost:
> co se obecne vykonu tyce, pokud ma aplikace dost pameti (a tudiz
> nezdrzuje garbage collecting), tak uz se rychlost radove nelisi od
> kompilovanych (je pomalejsi, ale ne desetkrat).

Me to tedy pripada ne mozna 10x pomalejsi, ale rozhodne velmi znatelne
pomalejsi. Na Intel Pentium 4 3GHz 3GB RAM. Ano, neni to zadne velke
delo pocitac, ale ty normalni Win32 aplikace proste funguji rychleji.
Nejde o to, ze by to nebylo pouzitelne, ono to samozrejme je
pouzitelne. Jenze kdyz mam srovnani, tak srovnavam. A vidim, ze to je
proti Win32 jednoduse tragedie.

> Kdyby to bylo tak zoufale, nebyla by Java zakladem rady aplikacnich
> serveru a jinych enterprise aplikaci.

Takovahle tvrzeni "kdyby" neuznavam. To bych mohl rict treba o
Windows, ze jsou zakladem serveru a jinych enterprise aplikaci a
pritom tu je v konferenci milion lidi, kteri mi budou tvrdit, ze
jedine linux a jeste se pohadaji, ktery z nich to je a ktere vsechny
balicky tam musi byt.

Pro me je rozhodujici pouze to, co vidim ja, tedy aplikace, se kterymi
se ja dostavam do styku, ktere jsou z meho oboru, ktere mohu vyuzit.
Nejake serverove enterprise aplikace jsou mi uplne na nic. Me je
srdecne jedno, jestli SAP funguje nebo ne, ja ho proste nemam :-)

> Co se tyka rychlosti gui, do verze 5 vcetne to opravdu byla
> zoufalost, v sestce doslo k vyraznemu zlepseni (skoro bych rekl
> radove). Pokud mate nejakou aplikaci s linym gui, doporucuju zkusit
> novou JRE :)

Mam 6.02 nebo tak nejak. Ono to vzdycky dva mesice otravuje, ze by
jako byla nova verze, pak se to tedy stahne, kdyz jdu do toho rizika,
potom to s necim nechodi nebo neco s tim nechodi, pak to otravuje s
novym potvrzovanim certifikatu do banky, pak zase ruzne musim nejake
verze disablovat, no nakonec to vzdycky nejak rozchodim :-) Jeste
stesti, ze mam ty java aplikace jenom dve, to bych z toho vyrostl :-)

> ad osklivost:
> ano, vyrobit ohavnou aplikaci v Jave da o dost mensi praci nez v
> delfach (zvlast pokud se gui programuje a ne klika)
> Velka cast ohavnosti plyne i ze starych aplikaci psanych jeste v AWT.
> Rozumne napsana aplikace ve Swingu nebo v SWT (Eclipse) uz vypadaji o
> dost lip...

No jo, no, to je skoro jako z dob Windows 3.1 :-) Ale to je jedno, no,
proste me se java nelibi. Nemam ji rad. Asi se to hned tak nezmeni :-)

A programator se softwarem v Jave bych si rozhodne nekoupil. Ani se
softwarem pro Linux a ani se softwarem pro Macintosh :-)

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz