Dobijeni autobaterie

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Neděle Prosinec 28 22:54:56 CET 2008

No aspon se ty mechanicke daly doladit, me Omega dava furt 13.2V a to je tam
2. alternator a 3. regulator ve vsech kombinacich. Nejhezci regulator mel
MIG21 nebo tak neco, aspon nas to ucili na voj. Katedre, nez to zrusili,
sloupec uhlikovych tablet regulovany tlakem od elektromagnetu. To dynamo
melo ovsem slusne otacky, cca 20kW a velikost starteru do S120, dodnes to
nechapu. Asi kouzlo chlazeni prutokem vzduchu sanim proudoveho motoru ;-)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of "Ing. K.Prokůpek"
Sent: Sunday, December 28, 2008 10:24 PM
To: HW-news
Subject: Re: Dobijeni autobaterie

No, za komančů byly v autech elektro-mechanicke regulatory. Prach,
statisíce cyklů, ... no a pak už to neregulovalo jak mělo. Osobně mám
ozkoušeno na shades-105 , že když regulátor pracuje jen z
části, tak není problém mít palubní napětí 16-18V. Těch 16V to ještě
nějak akumulátor rozdýchá, ovšem pěkně to plynuje. 10minut to vydržel,
víc jsem nezkoušel.
Pak následovala koupě modernějšího regulátoru, již elektronika v SMT
provedení a celé jako modul. Napětí krásné a bez problémů.

Dnešní elektrické regulátory (Fe,Oct,Fab) zvládnou udržet regulovat
pěkně. Pokud ovšem se nenajde blbec který nevhodně zapojí zem svářečky
při opravě karoserie.

KPR