Mereni el. energie

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta@gmail.com
Středa Duben 30 10:14:32 CEST 2008

Asi jsem to spatne popsal, nemeril bych napeti usmernene, ale vzorkoval
stridave, tedy vzdy v nezatizene pulvlne. Bez diod, obe vinuti pres
delic primo na AD prevodnik. Je mi jasne, ze se tam stejne projevi zatez
usmernovace na napajeni, zejmena zkreslenim spicek sinusovky, ale prave
mi neni jasne, jak moc to muze mit vliv, co jsem na to koukal
osciloskopem, vypada to OK (zatez je minimalni - cca 80mA a konstantni).
Prevod trafa zkalibruju tak, ze zmerim sitove napeti multimetrem,
spocitam  ef. Hodnotu jednocipem a mam prevodni koeficient...
(uz jsem z toho vypad, pro sichr se zeptam,  ef. Hodnota se pocita jako
odmocnina z integralu U^2, ne?)

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Richard Kaliciak
Sent: Wednesday, April 30, 2008 9:07 AM
To: HW-news
Subject: Re: Mereni el. energie

Dobry den,

myslim, ze pouzit usmernene napätie na meranie vykonu je nevhodne. 1.
Trafo: poznate presny prevodovy pomer trafa? Kedze s nim aj chcete
napajat meracie zariadenie, nebude nezatazene.
2. ubytok na diodach.
3. podla coho chcete vediet, ci P=U*I alebo P=-U*I ? Po integracii sa
chyba bude len zväcsovat.

Richard Kaliciak